Blog

Inspirace z Montessori praxe

Práce s dětmi bez postižení (reflexe na přednášku Lory Andrelik)

Lora Anderlik (*1933, Mnichov) montessori terapeutka dětem s postižením. Reaguji na přednášku 5.3.2018 v Praze, kterou zahájila dvouletý výcvik pedagogů v Praze. Kniha: Cesta k inkluzi, úvahy z praxe a pro praxi, Triton 2014

Dítě se prosazuje silou – hranice, volba a nepomáhání

Proč čekání, až vztek přejde, nemusí pomáhat

Knížky na první čtení a inspirativní k matematice

O napojeni se na dítě s Petrou a Lenkou

Video se dvěma maminkami a dětmi. Je vidět napojení, jsou vidět hranice.

Naschvály dvouleťáka

Dvouleté dítě potřebuje hranice a současně potřebuje být přijímáno i plačící a vztekající se. Video poukazuje na význam pláče dítěte a důležitost uvědomování si vlastních pocitů, a dává pár konkrétních rad v několika konkrétních situacích.

Pustit své dítě znamená pustit svůj strach

S příchodem dítěte na svět pro mnohé matky přichází vytrvalý strach o dítě. Strach je ale destruktivní síla, která blokuje nejen matku. I nahlas nevyřčený strach blokuje vývoj dítěte.

Jak se pozoruje a jaká potřebuje být máma, aby mohla pozorovat?

Role mámy doma je “pouhé” bytí

Co je nejdůležitější funkcí mámy doma? Uvařit, uklidit nebo něco jiného? Irena Kubantová se dělí v tomto videu o svou zkušenost, že nejdůležitější úlohou mámy je být s dítětem, pozorovat jej, napojit se na něj a nechat ho pobývat s mámou tak, jak ono potřebuje. Být s dětmi v plné přítomnosti je užitečné i pro tatínky, i když společné „plynutí“ může mít jinou podobu.  ...

Jak předložit dítěti hračky v souladu s montessori?

Ruka je nástrojem ducha, ale v jakém věku či senzitivním období prezentovat jaké hračky? Proč ukazovat dítěti pomalu a beze slov, jak s pomůckou pracovat? Dovolit dítěti hrát si v blátě? Která pomůcka uvede dítě do stavu flow – pohlcení činností? Ve videu získáte odpovědi na tyto otázky a konkrétní ukázky práce s různými hračkami či pomůckami.   Prozkoumejte s námi vše na témata hry...