Kdo je Irena Kubantová?

Montessori se srdcem, na míru vaší rodině

Jmenuji se Irena Kubantová a zkušenosti s Montessori sbírám od roku 2009 na kurzech, seminářích a pobytech se snahou uvést vše do praxe doma s našimi 3 dětmi. Během mé cesty ke spokojenějšímu rodičovství, tj. i dětem, procházím velkým seberozvojem… a je to pro mne opravdu velká práce. Učím se situace a emoce vnímat, přijímat a užívat si přítomný okamžik, učím se UŽÍVAT si život!

Ne vždy se mi vše daří a i proto jsem se rozhodla své zkušenosti a zážitky sdílet a pomocí tohoto webu podpořit další rodiče. Mým životním posláním je rozvíjet v Montessori přístupu dospělé. Mojí vášní je vidět spokojené lidi v rodinách a věřím tomu, že jedni rodiče, kteří se vydali na cestu k respektu k dětem, mohou ovlivnit nejen život svých dětí, ale také okruh svých přátel. Takže v moji práci vnímám ohromný „celoplanetární“ pozitivní dopad.

Co mě baví?

Jsem energická a pracovitá osoba. Baví mě velká spousta věcí. Ale aktuálně největší smysl vidím ve zkoumání energií, které se kolem mateřství vynořují v naší kultuře. Já jako člověk jsem "vášnivá osoba". Mám blízko k smíchu, k pláči, k hněvu, k nadšení i k frustraci. Což moc nezapadá do kulturního obrazu vyrovnané a vždy usměvavé matky! :-)

Nějakou dobu mi trvalo se s mateřstvím vůbec nějak sladit. A od té doby, už mnoho let, zkoumám, jak může máma svůj temperament, svoje potřeby, svou osobnost vyladit s potřebami dětí a vlastně celé rodiny. 

Montessori, pokud je používáno nedogmaticky a jako nástroj, ne jako diktát, je v tomto skvělá věc.

Čím více studujeme nedirektivní, otevřený přístup k dětem - tím více si nutně uvědomujeme, že základ je mít tento přijímající a hravě zkoumavý přístup i k SOBĚ SAMÉ.

To je prostě jádro všeho, semínko, ze které můžou vzejít nádherné momenty s vašimi dětmi. A to je moje touha a v tom vám chci pomáhat. Těším se na virtuální nebo reálné setkání. Vaše Irča Kubantová. 

Kde jsem se to všechno naučila?

S radostí sleduji, jak se postupně objevují další a další zdroje inspirace, skrz které můžeme získávat nové pohledy na totéž: jak být dětem dobrým vzorem, jak pozorovat co potřebují, jak jim jít vstříc.

Dlouhodobé semináře

Seminářlektoři, hodinová dotace
AMI Birth to Three Assistants CourseHeidi Phillippart – AMI, UK/Holandsko (80 hodin)
Moderní pedagogika postavená na základních principech Montessori programuClaus-Dieter Kaul (48 hodin)
Dítě a dospělý: Od chaosu řáduVictoria Gureeva, Rusko (20 hodin)
Pozorování a umění rozlišovat, PrahaVictoria Gureeva, Rusko (18 hodin)
ObservationPaul Epstein – AMS, USA (16 hodin)
Montessori domaMili Pažická (16 hodin)
Intuitivní pedagogikaPeter Živý (8 hodin)
Mentální jazykyAlexandra Polarczyk (16 hodin)
Childrens´needsPatricie Walner – AMI, USA (16 hodin)
Montessori pedagogika II – osobnost dítěteHana Mokrá (35 hodin)
Cesta k vědomému rodičovstvíHana Mokrá (10 hodin)
Aktivity každodenného životaEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
Rozvíjanie zmyslovEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
Rozvíjanie matematického myslenia-GeometriaEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
Rozvíjanie matematického myslenia-Aritmetika IEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
Rozvíjanie matematického myslenia-Aritmetika IIEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
Rozvíjanie matematického myslenia-Aritmetika IIIEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
Geografia, Zoológia, BotanikaEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
Kozmická výchovaEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
Reč, rozvoj slovnej zásoby, písanie a čítanieEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
ZlomkyEva Štarková, Slovensko (8 hodin)
Respektovat a být respektovánmanželé Kopřivovi (38 hodin)

Další přednášky a zdroje inspirace

PřednáškaLektor
Objevte skrytý potenciál vašich dětíJan Mühlfeit
Vývoj mozku dítěteJan Halda
Role mámy a tátyMarek Herman
Emoční inteligenceIvana Procházková
Vztek a vzdorIvana Procházková
Konflikty, děti a myJana Kozlová (nenásilná komunikace)
Léčivé hraníMirka Misáková (www.lecivehrani.cz)
Vývoj řeči (0–3 roky)Simona Livorová a Dita Dlouhá
Čtení a psaní (3–6let)Simona Livorová a Dita Dlouhá
Dítě 18–36 měsícůKatarína Hrabětová, Slovensko
Tajemství skrytá v našich slovechHelena Kurzweilová
Aby děti kvetly – video kurz komunikace s dětmiPetr Kubala
ADHD dětíškolka Hyperka
Use of technologyPaul Epstein – AMS, USA
Must we hurry?Paul Epstein – AMS, USA
Attachement: Circle of attachementTomimo Umemura, Japonsko
Development of child´s brainSteve Hughes, USA
NadpisLorem ipsum dolor
Naomi Aldort - videoseminářeNaomi Aldort
NevýchovaKatka Králová
První české setkání montessori učitelůAMI Praha

Zpětná vazba

 

22.1.2018 z mailu po semináři Komunikace s dětmi 

Dobrý den paní Ireno,

moc vám děkuji za celý seminář a následně zasílané materiály. Věkem už babička, ale jinak duše vstřícná, moc oceňuji váš emotivní přístup, který z metody paní Montessori dělá živou materii. Vyjít ze své ulity a dát k dispozici poučení z vlastních „chyb“ a způsob, jak s nimi zacházet, není pro většinu lidé ani příjemné ani se jim nezdá bezpečné, už proto, že si ani neumějí přiznat, že by něco nebylo v pořádku na jejich straně. Sama jsem vychovávala své dvě děti intuitivně a snad jsem jim moc neublížila. Dcera (35 let) už má vlastní 3 děti a trochu v tom tzv. lítala, protože 2. a 3. dcera přišly po sobě v odstupu 17ti měsíců, naštěstí má skvělého manžela, takže všechno u nich funguje bez zvláštního přispění nás prarodičů – velká vzdálenost nám umožňuje se věnovat vnoučatům jen o prázdninách, kterých ovšem ve Francii mají docela dost. Syn teprve bude otcem a sama jsem zvědavá, jaký zvolí přístup při soužití s novým členem rodiny a jeho provázení životem.

Ještě jednou díky a hodně pohody ve vaší rodině!

Marie S.

 
12.5.2017 z mailu na téma hranice

Pěkné ráno, Irčo, …

…Lauru Merkhamovou jsem před pár dny dočetla a zatím je to pro mě nejpřínosnější kniha. Asi právě proto, že se dost věnuje i hranicím. Naomi Aldort je úžasná, ale jak na hranice zrovna moc neříká… Vlastně mám za sebou taky kurz Nevýchovy. S tím jsem začínala a určitě to bylo bezva nakopnutí do začátku, ale právě s hranicemi mi nadělal asi víc neplechy. Katčina myšlenka, že děti nepotřebují hraničit, protože stejně vše okoukají se mi strašně líbila, ale nějak nám to nefunguje a spíš jsem si s tím zadělala na problémy…
 
… Váš zápal pro věc si moc užívám u Vás…
 
Vaše semináře mi dávají výrazně víc a hlavně mě strašně baví. Bohužel, zatím nemám možnost účastnit se osobně (do Pelhřimova, kam jezdíte, to sice nemám tak moc daleko, ale nemám hlídání), tak jen postupně procházím videa. 
 
Ještě jednou moc díky za všechen Váš čas. 
 
Přeju méně stresu a více radosti z toho, jak pomáháte! (A pomáháte hodně!)
 
Eva

5.2.2017 Hranice

„Ahoj Ireno,

Chtěla bych ti ale poděkovat za včerejší přednášku o hranicích. Opravdu mě to nakoplo, že jdou dělat věci s dětmi i jinak. I když jsem teoreticky už zběhlá (prošla jsem si Nevýchovu, spousty knížek jako Slzy raného dětství, Aha rodičovství, Koncept kontinua a mnoho mnoho dalších), tak tvoje přednáška byla zase něco úplně jiného. Nevím jestli to bylo tou realitou nebo něčím úplně jiným, ale cítím, že jsem se zase jako matka posunula o pořádný krok dál.
Držím palce, ať se ti povede takové prozření i u ostatních rodičů, jako bylo u mne a těším se příště.
 Petra“

 
7.1.2017 Komunikace se sourozenci

"Hezký den, Irčo! 

Moc díky, bylo to super a přijela jsem domů tak nabitá!

Dnes jsme nakoupili kelímky a pasty pro každé dítě, háčky na ručníky. Ještě chystám obrázky k tomu všemu. Naše Nela byla nadšená. To Tvé povídání mě vždy tak pomůže vidět naše problémy v jiném světle. Myslím, že by to měla slyšet každá maminka…

Už teď se nemůžu dočkat dalšího setkání   

Ať se daří!!!

Zdraví Jana K."

 
2.12. 2016 Jak podpořit vývoj dětí od narození do 2,5 let?

Hezký den, Irčo,

mockrát, opravdu mockrát děkuji za perfektní seminář! Během posledních dvou let jsem byla celkem na dost seminářích či kurzech, ale ten Váš byl pro mě rozhodně nejpřínosnější. Pořád na to musím myslet, vymýšlím nové „táckové“ aktivity 
Děkuji za poskytnuté materiály, moc se těším až si to vše pročtu a s manželem pustíme videa 

Mějte krásný adventní čas!

S úctou

Barča 

 
21.11.2016 Montessori praxe I: U nás doma v kuchyni, Praha

Dobry den,
 
Moc dekuji za dnesni seminar, byl uzasne inspirujici, nabity informacemi, bylo veselo..zkratka jsem si to moc uzila a bez deti to byl prijemny bonus.
 
Snad bude brzy pokracovani! 
 
S pozdravem 
Zuzana Grieslerova

26.2.2016 Montessori (nejen) pro muže, Brno
(z e-mailu Václava Pokorného po absolvování semináře)

"…díky moc za odkaz na video, už se těším, jak na něj s manželkou o víkendu v klidu kouknem. Přeci jen těch nových (a navíc z mého pohledu zásadních) informací bylo pro mě tolik, že se během 4 hodin nedaly pobrat a zpracovat.

A samozřejmě hlavně díky za samotný seminář. Předávat zkušenosti a informace tak přirozeně (až nenuceně) jak to umíš Ty je snad dar. Tudíž je super, že něco takového děláš – MÁ TO SMYSL.

Navíc to člověka pozitivně naladí, když má možnost vidět, jak vše může do sebe zapadat.

Jo, a nejvíc mě nadchla Montessori matematika, ta je prostě boží!

…doufám, že se zas brzo uvidíme

Měj se hezky, V."

 
24.5.2015, Montessori praxe

ekocentrum Trkmanka, Velké Pavlovice
„Irča je úžasná žena, ze které sálá energie na každém kroku. Jakoby snad sama vyrůstala v Montessori prostředí – je zvídavá a chce vědět víc o tom, čím zrovna žije (a momentálně je to výchova dětí). Irča je pořád na cestě, stále se učí, a hledá odpovědi na otázky, pracuje na sobě a vztahu ke svým dětem. Každé setkání s ní je pro mě balzámem na duši a očistnou terapií.“

„Slyšela jsem o Montessori přednášet už pět různých lektorů – od některých jsem si odnášela nadšení, od jiných spíš rozpaky. Irča ve svém semináři Montessori praxe se třemi dětmi v zádech dokázala dokonale vyvážit teorii i praktické tipy, jak na to. A to vše navíc okořeněné spoustou fotek Irčiných dětí s vtipnými a ještě vtipnějšími komentáři. Pokud bych měla vypíchnout jednu věc, která Irenu staví před všechny ostatní lektory, tak je to právě život se třemi dětmi. Jestli si nejste jistí, jestli je Montessori pedagogika Vaší cestou, je Irčin seminář tím nejúžasnějším otevřením brány do nádherného světa Montessori pedagogiky.“

Ing. Mgr. Lenka Machovská, maminka dvou kluků, www.maminkouposvem.wz.cz

Reakce účastníků zaslaných organizátorce ve Velkých Pavlovicích:

„Ahoj Leni, no super. Irenka je opravdu třída, nejen jako lektorka, ale i jako ženská. Hodně energická a tu energii umí rozdávat. Prostě super. A Jirka (manžel), myslím, byl taky spokojen.“

„Leni, kurz byl moc fajn, mám zase inspiraci, co doma vylepšit a na co se s holkama zaměřit a Irena je teda sympaťačka.“

„Ahoj Leni, …musím říct, že Irča je opravdu báječná, pořád na tu přednášku myslím, a tak se mi to dostalo pod kůži, že pořád doma chodím a píšu seznam, co chci předělat, vylepšit, v hlavě třídím co máme zvládnuté a co ještě chce dopilovat, no zkrátka jsem toho plná.   Jednak úžasného zážitku s podobně laděnými lidmi a jednak to, co nám Irča předala. Navíc je to velmi charismatická Žena – na další přednášku mě automaticky zapiš! Postupně věci zavádím a dělám jinak. Pomohlo mi to konečně se zklidnit, když něco Adélce dlouho trvá – vzpomenu si, jak nám to Irča předváděla – vše krásně pomalu a jasně.“

Reakce z Facebooku:

„Kluci umijú ždímat, kluci umijú ždímat! Díky, Irčo, toto jsem prostě neuměla naučit! Jiřík dokonce na sucho ukazoval tatínkovi, jak čeká, když to „fult kape“. Dnes jsme byli venku na lovu kaluží, pak si umyli gumáky (jupí, ždímání) a nakonec se vší vážností poumývali šlapací traktor.„

“Seminář byl úžasný. 1) Tatínek ocenil odborné doporučení kvalitních hudebních nástrojů a sám se velmi ochotně chopil iniciativy projít hudebniny a vybrat pro syna kvalitní hudební nástroje, 2) mě osobně pomohl seminář v tom, že když syn má zájem něco dělat, u každé „práce“ volí jiný přístup. Např. nalít si pití, namazat chleba, nakrájet chleba. Někdy to chce napoprvé úplně sám, někdy si činnost nechá ukázat předem, jindy si řekne o mou spolupráci. Pustili mě strachy, že např. si rozleje čaj. Napoprvé rozlil (nedíval si kam a co lije) a hodně, podruhé nalil s mámou, potřetí úplně sám a bez ukápnutí. 3) Hodně mi pomohla praktická ukázka, jak dítěti dobře ukázat, jak se co „dělá“ Prostě všechno pomalu, aby stíhalo odkoukat. 4) U nás naprosto zafungovala věta, kterou jste říkala na semináři „tohle je práce maminky“ kouzelná věta, se kterou jde spousta věcí líp a bez stresu nás obou 5) přizpůsobení prostředí – po semináři jsem se lépe „podívala“ na syna a zjistila, že mu občas vyhovuje jíst někde jinde – např. večeře v obýváku, změna místa v kuchyni apod. Takže další plus a spoustu dalších věcí. Dalším pokračováním semináře bych ocenila komunikaci s dítětem. Snažíme se, ale s tímto neustále bojujeme.„

“Bylo to báječné! Děkuji, Irenko! Zase se chvíli budu vznášet na obláčku spokojenosti, klidu a míru.  “

 

13.5.2015, Montessori praxe

Mamicentrum, Brno
„Díky za skvělý živoucí seminář! Takovou vzpruhu a podporu a „kopanec“ bych potřebovala každého čtvrtroku.  „

“Bylo to super? Rozbolela mě hlava… To zn, že se neco pohlo.  „

“Děkuji za inspirativní seminář! Posunulo mě to dál, takže dnes ráno jsem dala Milčovi talíř s kaší a lžičku a byla jsem téměř v šoku, že to jen s minimálním bordelem kolem celé sám tou lžičkou snědl! A už vím, kde udělám tu velkou kreslící plochu…“