Štítek: Aktivity

Jak si hrát / pracovat s pomůckami?

Irena Kubantová se v tomto videu soustředí na žádoucí kvality hraček a také na sedm pravidel, jak dětem hračky prezentovat, např. sednout si vedle dítěte ne naproti, nemluvit, když ukazuju, co má dítě s hračkou dělat a další. Tématem jsou tedy montessori hračky pro děti a jak s nimi pracovat.  

Mají montessori tácky smysl i doma?

Když jsme pro vás s Irenou vybíraly, které pěkné kuchyňské videoukázky z Voila Montessori vám doporučit, rozběhla se následující debata. Mirka: Bože, to jsou dokonalé, barevně sladěné, úžasné tácky s nabídkou činnosti! Podle mě to běžnou matku spíš odrazuje, jako moc umělé a snobské!! Trvalo mi rok, než jsem vstřebala smysl tohoto  Irena: Fakt? To mně se ten důraz...

Trik stlaní dospělácké peřiny

Tento způsob se Ellen naučila sama nebo ve školce, vždy jsem stlala já a pak jednou to udělala sama – okolo 3 let. Netlačila jsem na ni. Starší děti někdy poprosím, aby si ustlaly, ať peřina větrá… Jsou děti, pro které stlaní není středem zájmu. Co umí jiného?  

Začátky psaní: Ellen opisuje tvary písmen

Spontánní psaní – zachycení prvních signálů, že dítě píše. Elli umí opsat jakýkoli tvar i dlouhé věty. Neumí přečíst většinu písmen a nezajímá ji spojení písmen do slov. Líbí se jí opisovat abstraktní znaky. To je vše. Jedna malá kapitolka na cestě k samostatnému písemnému vyjadřování myšlenek i takto může začít montessori abeceda… (věk Elly na videu: 4 roky, 1 měsíc) Ema...

Hlídáme děti, aby nerozbíjely hračky? A cenzurujeme, s jakými hračkami si hrají?

Poprvé s Alešem! O tom, jak opravujeme anebo neopravujeme rozbité hračky. A o tom, jak jsme se snažili babičkám pomoct dávat dětem hračky, ze kterých máme radost i my.  Prosím čtěte dále POD VIDEEM v pokračování tohoto článku!  Irča  Původní dotaz od Evy D.: Dobrý den, moc ráda bych znala Váš názor na osobní vlastnictví u dětí. Jedná se mi zejména o dva...

Transition time – čas na přechod z činnosti na jinou činnost



Ruka a noha s dětmi a Therezkou



Ruka s Therezkou