Štítek: Zkušenosti

Knihy pro děti do 3 let

Na trhu je v dnešní době opravdu velké množství knih pro děti. Když vybíráme knihu pro dítě, je často velmi náročné se zorientovat v tom, která kniha bude pro naše dítě vhodná, v rodině oblíbená a budeme ji spolu rádi číst. Spolu s Alenou Špačkovou, z IG/FB Montessori sense, provádíme rodiče zamyšlením, na co se zaměřit u dětí nejmladšího věku, jak s nimi knihy...

Jak se učí dítě a co se učí mámy

Věk od narození do 6 let věku dítěte je doba, kdy dítě nasává největší objem nových poznatků ve srovnání s dalšími etapami jeho života. Nejdřív se řídí jen přirozeným pudem, po prvním roce nastává období, kdy se začne projevovat vůle, a do 6 let je tvárné a absorbuje spoustu informací, získává návyky a rozumí běžným společenským rituálům. Matka/rodiče jsou pro něj...

Nechce se dělit a bije mě

Knihy o sourozencích: Aha rodičovství – Sourozenci od Laura Merkham Sourozenci bez rivality od Faber a Mazlish Rád bychom vám nabídli balíček všech 11 online kurzů Montessori praxe, které pokrývají vývoj dítěte od narození do 6 let včetně komunikace, nastavování hranic, začátků psaní a čtení a řešení situací, kdy se dítě vzteká a vříská, tak klikněte ZDE a dostanete nejucelenější přehled kurzů...

Život ženy (a muže) s prvním dítětem

Mentální jazyky a děti s agresivními projevy

Řešení konfliktu mezi sourozenci (LIVE!)

  Video poskytuje konkretní ukázku řešení konfliktu mezi dětmi krok za krokem. Co se stalo? Jak to vidí každé dítě ze svého úhlu? Co uděláme příště jinak, abychom to zvládli lépe? Co kdo potřebuje, aby se necítil mizerně, ale zase dobře? Pokusila jsem se zde autenticky a věrně zachytit, jak řeším konflikt s našimi dětmi. Jsem lehce naštvaná,...

Jak vypadá respektující výchova?

Proč výchova cukru a biče nefunguje a co je cílem respektující výchovy, proč je zásadní rozumět sama sobě a jak zvládat vlastní emoce, jaké znalosti potřebuje rodič, co znamená být rodičem-koučem a jak budovat vztahy v rodině jako základ sebejistoty dítěte. Náhled do montessori výchovy.

Práce s dětmi bez postižení (reflexe na přednášku Lory Andrelik)

Lora Anderlik (*1933, Mnichov) montessori terapeutka dětem s postižením. Reaguji na přednášku 5.3.2018 v Praze, kterou zahájila dvouletý výcvik pedagogů v Praze. Kniha: Cesta k inkluzi, úvahy z praxe a pro praxi, Triton 2014

Naschvály dvouleťáka

Dvouleté dítě potřebuje hranice a současně potřebuje být přijímáno i plačící a vztekající se. Video poukazuje na význam pláče dítěte a důležitost uvědomování si vlastních pocitů, a dává pár konkrétních rad v několika konkrétních situacích.

Role mámy doma je “pouhé” bytí

Co je nejdůležitější funkcí mámy doma? Uvařit, uklidit nebo něco jiného? Irena Kubantová se dělí v tomto videu o svou zkušenost, že nejdůležitější úlohou mámy je být s dítětem, pozorovat jej, napojit se na něj a nechat ho pobývat s mámou tak, jak ono potřebuje. Být s dětmi v plné přítomnosti je užitečné i pro tatínky, i když společné „plynutí“ může mít jinou podobu.  ...