K tématu mám celý seminář – tady jsem si dovolila trošku hlouběji popovídat o tom, co s dětmi dělám.
Ještě shrnutí, co mě napadlo po videu, ať máte inspiraci na minizážitky:
Ellen: jízda do školky autem a dlachním jí u toho ruku (mám automat a nemusím řadit a je vidět, že ráda nechá mámu ve fyzickém kontaktu), nesu ji z auta na schody školky (součást našeho loučícího tulícího rituálu), miluje šeptání do ucha (šeptám jí třeba, co bude k obědu – šeptám postupně všem dětem), společná zmrzlina, prohlížení obrázků, co donese ze školky – v šatně nám to trvá déle – sedíme a prohlížíme, tulíme se v posteli, vaříme, nechám si uvařit kávu, čteme dle jejího výběru (a u toho jsem máma, ne paní učitelka – tj. čtu to, co ona chce, na co ona upozorní, činnost řídí ona)…
Ema: sbíráme přírodniny (šišky a kamínky), společně třídíme věci (Ema má ráda kategorizaci), aktuálně jí aplauduju za blbnutí (konečně dělá něco jinak než starší bratr!), šimrám jí záda, češu jí vlasy, krémuju/olejuju po koupeli (mají rádi všichni!), plánujeme víkendy, volám jí do školy, než ji vyzvednu – konečně má svůj telefon (pro seniory – je bílý a má velká tlačítka a jí se líbí!)
Tadeáš: masíruju ho při probouzení, řešíme spolu vztahy ve škole, bavíme se o tom, jak se cítí (je to pro něj fuška, ale nakonec je uvolněný – respektuju, když nechce jít do hovoru), chodíme do cukrárny, do kina, za ruku chodíme tajně a objímám ho tajně (to před spolužákama nedělám!), obdivuju jeho práci se dřevem, více bych chtěla dělat rukodělky
…